2010. november 16. , kedd
Tegnap estére már eléggé el voltam kámpicsorodva, mert nagyon nem történt semmi. Már komolyan latolgattam, hogy mégis neki kéne vágni az útnak Jiri-be, de ezt mindenképp elvetettem. 5-7 napi út, és nem séta, mert jórészt ugyanilyen magasságokban kanyarog fel-le az út. Tegnap délután és este ráadásul esett is, (még jó, hogy most van a száraz évszak), és nekem meg nincs már tiszta száraz ingem. Viszonylag száraz még van, de az már nem túl tiszta, és az van rajtam. Így ellébecoláshoz elég is, de több napi kemény menethez már nem. Rögtön átizzadnám, és nedves időben, szélben, nedves ruhában, ha még szél is van, az már kissé felhívás keringőre egy tüdőgyulladáshoz. Azt meg nem kívánnám.
Így is köhögtem egy kicsit, már múlóban van, de ez még simán a magasság és a hideg számlájára írható. A luklai rostokolás előnye legalább az, hogy az ember sokat hever, olvas, és a takaró alatt legalább meleg van.
Szóval a gyalogút elvetve. A másik lehetőség az 500-600 dolláros helikopterezés, és már-már azon voltam/vagyok, hogy adott esetben akár erre is hajlandó vagyok, de csak végszükségben. Akkor, ha már nagyon közel lenne a bhutáni út indulási időpontja, mert azt semmiképp nem akarom lekésni. Addig meg a türelmet teszi próbára ez a néhány nap, ma már negyedik napja, hogy Luklában rekedtünk, mert kedd délután érkeztünk, szóval lassacskán az ötödik nap is megkezdődik.
Ma reggel csak enyhén volt ígéretes az időjárás, és nem is írtam le semmit, mert tegnap is ez volt, aztán megint nem lett belőle semmi. Szóval felhők még vannak, de távolodnak, és a nap is ki-kisüt. Egy-két helikopter jött-ment, aztán úgy 10:15 felé jött a nagy meglepetés: megjött az első repülő!!!
Az idő nagyon változékony, most 11:45 van, és megint borúsabb, de abban a bő órában, amíg lehetett, nagyon gyorsan pörgették a gépek fordulóit. Agni, Tara, Sita, Nepal Air mind fordult egy párat, összesen szerintem 10-15 gép lepergett ezalatt az óra alatt.
Most megint csönd van, lehet hogy ma már nem lesz több indulás, de az is lehet, hogy igen
A dolog pozitívuma az, hogy ezzel mindenképp csökkent a tömeg, aki gépekre várt. Nagyon durván saccra, de kb 500-700 ember rekedhetett Luklában.
Vegyünk átlagot, mondjuk volt ma eddig 12 gép, mondjuk mindegyikre felférnek 16-18-an, akkor pesszimista becslés szerint is elment 190 ember, de ha optimisták vagyunk, talán 250 is. Ennyivel is beljebb vagyunk. Az ember meg már csak olyan, hogy reménykedik….
….
11.58
Megint bent ülök a szálláshely közös termében / étkezőjében, a buli az, hogy innen is lehet látni a reptéri futópálya egy részét.
Most jött 1 Agni Air-gép, nekünk is ezzel a céggel kéne majd elmennünk. A jelek szerint ha hézagosan is, de sikerül ma repülgetni, szóval fogyogat a tömeg és a várólista.
…
16:50
Délután már csökkenő sűrűséggel, de jöttek-mentek még gépek. Ma már nem megyünk el, de tegnaphoz képest határozottan javult a helyzet. Az időjárási viszonyok még mindig nem tökéletesek, vannak felhők, de látszott, hogy a légitársaságok igyekeznek minden percet kihasználni, és minél több embert elvinni.
Holnapra is maradtak(-tunk) még jócskán, de ma szerintem legalább 300-350 ember el tudott utazni, és most késő délutánra sincs olyan átláthatatlan köd, mint tegnap. A közeli hegyoldalak látszanak.
Mindent bele holnap!